Baard in combinatie met sjaal en/of jas met hoge kraag.

LG89

Stoppelbaard
Nu het eindelijk echt winter lijkt te worden heb ik mijn sjaal uit de kast gehaald en rits ik mijn jas met hoge kraag helemaal dicht. Heerlijk warm natuurlijk, maar waar laat ik mijn baard? Het ziet er stom uit wanneer ik hem bij mijn sjaal/kraag in stop, maar wanneer ik mijn baard boven mijn sjaal/kraag houd loop ik er de rest van de dag als een zwerver bij... Wat zijn jullie ervaringen met dit 'probleem'? Is er een oplossing voor?
 

LuckyBasterd

Volle Baard
hahaha.. owww zo herkenbaar... Het is afhankelijk wat ik aan heb.. Ik heb ook zo'n trui met kol alleen die doe ik de laatste tijd niet veel aan, ook om deze reden...

ik heb 'n kolsjaal.. die ik "onder" mijn baard kan stoppen om mijn nek warm te houden..
Ja niet deze.. ik heb een dunne van Voigt Travel gekregen toen we naar Lapland zijn geweest...... Het scheelt gewoon veel als je al je nek heb bedekt...
Je kin valt wel mee meestal omdat er iets moois voor hangt..

Als ik mijn "goeie jas" aan doe dan kan ik ook niet mijn kraag vol omhoog doen dus snap je gevoel...
Daarom ook altijd een klein houten kammetje op zak voor als het echt een rommel is... en als ik al een das aan doe dan leg ik hem achter HOOG in mijn nek en sla hem dan naar voren over elkaar (flappen richting je oksels) en laat hem bij de nek goed aansluiten... dan de jas er over en de kraag wat open... kan de kou er toch niet in. :)

En als het echt koud is; dus als de ijsberen met een muts en handschoenen rondlopen; dan gaat hij maar mijn jas in.. en dan maar even een zwerver...
(de kans gaat nog komen want de volgende planning is Spitsberen)
 

Texman

Koning Baard
Ja ik herken dit ook.
Ik heb een winterjas en jack met een niet al te hoge kraag.
Zo ook truien die met de kraag of col net tegen de onderkant van de baard aankomen zonder deze omhoog te drukken.
De hals is dan al lekker bedekt en de baard valt over de col of over het boord van de trui en sluit de rest af.
Dan doe ik een dunnen shawl om mijn nek.
Hier overheen gaat dan mijn jas of jack met de kraag omhoog. Kam dan je baard tussen de kraag van je jas zodat deze er niet overheen valt.
Blijft hij ook gelijk goed zitten. Is dit niet voldoende knop dan een dikke wollen shawl om je nek en over je baard.
Met dito muts op je hoofd krijgt het geheel ook nog een stoere uitstraling.
En als je je jas weer uitdoet zal je je baard weer enigszins in model moeten brengen dus altijd kam e.d meenemen.
Succes Texman:)>
 

TMG1961

Baardaap
Ik doe de rits van de jas gewoon tot boven dicht. Eronder heb ik een fleecejack en ook daarvan rits tot boven dicht. De baard zit dan boven de jas en de keel is lekker warm.
Geheel ziet er dan als volgt uit, foto is van 29 januari:
IMG_3352.jpg
 

LuckyBasterd

Volle Baard
@RobRockhard waarom denk ik dan aan:

041013_163852_Vj5Nv4Q6_imcQT2.jpg
 

Glenn

Baard
Ik doe ook gewoon mijn jas met hoge kraag volledig dicht.
Alleen gebeurt het wel eens dat er baardhaar tussen komt.
Verder weinig last omdat mijn baardlengte nog niet storend is denk ik.
 

TMG1961

Baardaap
Tot nu toe geen slechte ervaring met rits en haren, af en toe een enkel haartje wat even ertussen zit maar niks ernstig. Benieuwd hoe dat zal zijn als de baard komend najaar behoorlijk langer is.
 

zenn

Zware baard
'K draag zelf een 'shemagh' sjaal onder m'n leren jas, bovenuit m'n lage kraag en rits niet helemaal tot bovenaan dicht. M'n baard gaat daar gewoon overheen, soms weleens lastig met heel veel wind, gewoon ff weer de juiste kant op strijken & good to go.:)>

when-you-feel-your-beard-blwing-in-the-wing.jpg
 
Laatst bewerkt:

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Een sjaal is ongeveer het meest onhandige kledingstuk, dat er bestaat! :confused:

Motorijders, zoals @Cowboy , gebruiken een "buff" om de nek en hals tegen kou of zonnebrand te beschermen.
Zelf gebruik ik altijd een buff in extreem koude of zeer warme gebieden tijdens avontuurlijke reizen.

Een buff is aan te schaffen bij Bushcraftzaken, uitgebreide kampeerhandels ((Bever, etc.), dumpzaken, motorfietshandels en zelfs tegen de zomer bij Xenos.


image.jpeg

Optie twee: een militaire losse coll te koop bij de dumpwinkel.

image.jpeg
 

Weeble

Volle Baard
Sjalen zakken af, de knoop raakt los of er onstaat een gap wanneer je het niet goed hebt omgedaan
Als het écht koud is, gebruik ik ook zo'n militaire coll zoals @ProfessorMelchior eerder postte. Dan heb je geen last van bovenstaande problemen(Y)
 
Banner image
Top