Baard en conditioner??

Sander

beards be like...
Voor mijn haar gebruik ik dus totaal geen conditioner, maar mijn vrouw heeft het wel staan in de douche. Mijn baard is (nu op bijna 4 weken) erg stug. Verstandig om wel of niet conditioner erin te smeren?

Advies mannen!
 
De baard wordt vanzelf zachter, maar conditioner kan geen kwaad. Maar helpt ook niet echt geloof ik. Alleen voor het gevoel...
 

Sander

beards be like...
Ja, ik merkte het al. Het geeft eigenlijk een beetje hetzelfde effect als zo'n baardolie, alleen duurt dat gevoel maar een minuut of 5.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Bij mij blijft het gevoel na aanbrengen van baardolie best lang vind ik.
Ondanks de beperkte lengte van nog maar 5 weken kam ik hem ook regelmatig en dat werkt rustgevend als hij al eens jeukt.
Ik gebruik wel 2 à 3 keer per week baardzeep, maar conditioner heb ik nog niet gebruikt.
 

Sander

beards be like...
Oh, ik bedoelde ook eigenlijk dat bij baardolie dat gevoel ook veel langer blijft en juist bij conditioner niet. Van die laatste blijf ik dus voortaan af.
 
P

PUNK-JAZZ

Guest
;) Ja bij mij voelt het met baardolie ook net zo..... ik denk dat conditioner inderdaad niet nodig is:D
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Ook hier baardzeep en baardolie (van Damn Good Soap Company), dit neemt de kriebel aardig weg voor me, heb nog geen ervaring met andere merken, maar vooralsnog ben ik zeer tevreden hierover.

Snachts doe ik er wat jojoba olie in, werkt ook prima.

Kan ik die baardzeep trouwens elke dag gebruiken, of is dat teveel van het goede?
 
P

PUNK-JAZZ

Guest
Hierbij een quote vanuit baardshop.nl gekopieerd:)

Baardzeep zorgt ervoor dat je baard zacht, gezond en vooral schoon blijft. De baardzeep zorgt ervoor dat je onder de douche niet meer de conditioner van je vriendin hoeft te gebruiken. Daarnaast zorgt de baardzeep voor een heerlijke geur zodra je de douche uitstapt. Het verzorgende gedeelte van de baardzeep zorgt ervoor dat de huid onder de baard wordt verzorgd. Hierdoor droogt de huid onder de baard en de baard zelf niet uit.

Ik denk dat dagelijks gebruik hiervan wel owkeee izzz :D
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Of het voor de baard ook echt wat doet weet ik nog niet, maar het voelt heerlijk fris op de huid na het gebruik. Echt lekker spul!

(Ok, dat was een zin waarvan ik nooit gedacht had die ooit nog eens te gebruiken , laat staan te typen op een forum op de interwebs! ;) )
 

Ratlook

Volle Baard
---
Gewoon "normale shampoo" gebruiken en

als je wilt een verzachter..

Max. twee keer per week en elke dag baardolie!!!

Al die verkoop-praatjes ,gewoon

overheen lezen, want hun producten zijn altijd duurder

dan die van een normale leverancier.

De hele wereld, dus ook die van "de baard" draait om het gezegde:::

"hoe krijg ik zijn geld in mijn zak"

____
 

Ratlook

Volle Baard
--
Nog iets, want ik mocht niet meer iets veranderen ????

Ik was al mijn hele leven heel vaak mijn

haar gewoon met het douche spul wat ik op dat

moment heb staan...en zie wat voor een bos haar ik heb hahaha

---
 

Jord

Baard
Oerbaard
Ik gebruik zelf de baardzeep van Damn Good Soap Company. Na het wassen mijn baard en snor goed drogen en dan wat druppels baardolie erin masseren :)>
 

Zwollenaar

Zware baard
Ik was al mijn hele leven heel vaak mijn

haar gewoon met het douche spul wat ik op dat

moment heb staan
Ook ik gebruik de gewone shampoo wat op dat moment bij de supermarkt in de aanbieding is.
de speciale baarshampoo/zeep lijkt MIJ inderdaad geldklopperij.
 

Geraldo

Stoppelbaard
Als ik (haar) conditioner gebruik is mijn baard de dag erna veel strakker en beter te stylen.
Gebruik ik het niet wil hij nogal springerig en verwilderd worden.

Meer baardmannen die daar last van hebben?
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Conditioner is gewoon een kwakzalver-term, omdat de haren niet in betere conditie komen.
Dat het haar beter te stylen is komt doordat je het "coat" met een enorme hoeveelheid chemische zooi. Ik doe er even enkele ingrediënten-labels van verschillende merken conditioners bij.
Hetzelfde resultaat kun je krijgen door kokosnoot-olie te gebruiken, wat niet coat, maar in de haarkern doordringt, het haar voedt en niet schadelijk is.
image.png image.pngimage.png
 
Banner image
Top