Advies baardverzorging

Hallo baardvrienden,

Ik laat voor de eerste keer mijn baard groeien en zit momenteel op ongeveer 1 cm. Nu merk ik wel 'wildgroei, van die uitstekende sprieten.

Ik gebruik op dit moment baardolie van damn good soap, heerlijk spul. Nu lees ik ook veel over baardbalsem, maar ik vraag me af of ik dit wellicht beter kan gebruiken, omdat dit de wildgroei misschien beter in bedwang houdt. Het gebruik van zowel olie als balsem lijkt me wat dubbelop.

Ik ben dus benieuwd naar jullie advies voor een nieuwe baarddrager
 

Hartenheer

Zware baard
Lees de topics van Baard laten groeien, Show je baard en Baard verzorging eens door.
Heb je voorlopig leesvoer :D, en er staan een hoop tips en ervaringen van anderen in.
 

Freerider

Baard
Je zou ik kunnen kijken voor wax, is net wat steviger en gebruik je naast de olie.

deze tekst is mede mogelijk gemaakt door de crappy vertaling van de auto-correctie van mijn telefoon
 

RCM

Baardaap
Zoals Hartenheer al schrijft, er zijn ontzettend veel topics die hierover gaan. Een baardwax geeft net even meer "hold" dan een baardbalsem. Baardwax is perfect om je baard te stylen en tevens te voorzien van een voedende laag en een heerlijke geur. Echter vindt ik persoonlijk dat 1 cm baardgroei daar te kort voor is, althans bij mij werkte het niet zoals gewenst, maar door schade en schande wordt men wijs! Gewoon even doorzetten en niet zo vaak in de spiegel kijken :D

PS: Kei leuke profielfoto zeg!
 

Freerider

Baard
Heb je trouwens al een baardborstel? Kun je vast je haren trainen in de juiste richting!

deze tekst is mede mogelijk gemaakt door de crappy vertaling van de auto-correctie van mijn telefoon
 
  • Like
Reactions: RCM
Dank voor de reacties. Heb zo'n beetje alle topics gelezen, maar vind nergens wat ik het beste kan gebruiken bij 1cm. Wax lijkt me inderdaad nog niet nuttig, maar vraag me dus af of een balsem misschien nuttiger is dan olie?
 

RCM

Baardaap
Ik gebruik zowel baardolie evenals baardbalsem, ze hebben beide een verzorgende werking. maar het voordeel van de balsem is dat je je baard nu ook een BEETJE kan stijlen. Pak een goede kam of borstel en begin je baard in de juiste richting te kammen. Let op! VERWACHT HIERMEE GEEN WONDEREN, je baard is nou eenmaal nog HEEL ERG KORT en dus steken de haartjes nou eenmaal uit. Welkom in deze fase, en er volgen er nog wel meer :p. Succes (Y)
 

TMG1961

Baardaap
Een olie geeft geen hold. Balsem geeft veelal een lichte hold, de een meer dan de ander. Wax zou ik met een lengte van 1 cm niet nemen.
Lees de reviews van verschillende balsems door aangezien de een meer of minder hold heeft dan de ander.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Zelf gebruik ik balsem en olie naast elkaar.
Enkel wanneer ik de boel echt stevig in de plooi wil leggen, zoals in mijn geval voor de snor, gebruik ik wax.
Voor een lengte van 1 cm lijkt me balsem meer dan voldoende.
Die springerige haren moet je een tijdje voor lief nemen indien je een grotere lengte wil bereiken.
Succes met je baardreis (Y)(Y)
 
Heb je trouwens al een baardborstel? Kun je vast je haren trainen in de juiste richting!

deze tekst is mede mogelijk gemaakt door de crappy vertaling van de auto-correctie van mijn telefoon

Nog niet, maar zeker een goed idee. Baardborstel of baardkam, wat zou jij adviseren?
 

Freerider

Baard
In dit stadium zeker een borstel, bijv de mini van Mijnbaard.nl. Dit helpt ook tegen de jeuk, scrubt namelijk lekker. Met een kam kun je met deze lengte nog weinig doen.

deze tekst is mede mogelijk gemaakt door de crappy vertaling van de auto-correctie van mijn telefoon
 

Kale666man

Baardaap
Ja 1 cm is ook nog wel wat kort en denk net als wat cowboy zegt gewoon geduld moet hebben en hem wat tijd gunnen om te groeien
Ikzelf heb eigenlijk alleen een beetje baardolie gebruikt en de jeukperiode niet zo,n last van gehad.
Doe wat hartenheer zegt of probeer iets wat een ander zegt,maar verwacht bog geen wonderen in dit stadium
 
  • Like
Reactions: RCM

JeroenP

Volle Baard
welkom.

ik was elke dag mijn baard met conditioner (action) en gebruik de tondeuse om daarna alles keurig en zonder slagen in gareel te krijgen. Daarna een beetje baardbalsem.

s'avonds een beetje baardolie. en voila weer een dag voorbij...
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Een olie geeft geen hold. Balsem geeft veelal een lichte hold, de een meer dan de ander. Wax zou ik met een lengte van 1 cm niet nemen.
Lees de reviews van verschillende balsems door aangezien de een meer of minder hold heeft dan de ander.

Sluit me volledig aan :)
Balsem is te dun als je een lange baard hebt.. ik heb nu een heerlijk geurende maar soms, heel soms, mis ik wat hold...
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Vier verschillende producten met vier verschillende functies:
Baardolie - voedt en verzacht de haren, die door hun lengte een tekort aan door de huid geproduceerd vet krijgen en het conditioneert de huid, zodat deze niet droog, jeukerig of schilferig wordt.
Baardconditioner - verzacht de haren.
Baardbalsem - geeft glans en enige hold aan de vorm van de baard en heeft, zij het in mindere mate, dezelfde functie als baardolie.
Baardwax - geeft de mogelijkheid om de baard in een gewenste vorm te brengen. Doordat er in de samenstelling weinig tot veel bijenwas in verwerkt wordt varieert de hold van matig tot medium tot strong.
 

Brian

Stoppelbaard
Zijn er ook mensen die ervaringen hebben met een goede balsem in combinatie met medium/strong hold ?
Ik gebruik nu enkele jaren de balsem van Azbane (200ml flesje met pompje), fantastisch spul maar qua hold erg matig.
 

Carlstein11

Volle Baard
Dank je voor de tip. Ga zeker eens kijken .Maar als meer wil weten over verzorging en onderhouds producten, vergeet dan vooral niet hier eens rond te surfen.
Zelf heb ik van de baardbroeders hier op het forum enorm veel geleerd. En zelfs de oplossing voor mijn baard probleempjes.
 
Banner image
Top