24-hour rule

Coldzero

Stoppelbaard
Zal vanmiddag even een foto maken als ik klaar ben met werken. Doe ik gelijk even een voorstel rondje :)
 

Nib85

Volle Baard
24 uursregel zit ik nu middenin.
Irritatie in m'n "halsplooi".

Ben nog maar net bezig met het groeiproces (11 dagen sinds de laatste trimbeurt op 0,5mm).
Denk dat ik wel goede volle baardpotentie heb.
Zal volgende week eens een voorstelrondje met foto's plaatsen.
Wel vaker geprobeerd, maar telkens gestrand vanwege irritatie of gelegenheid waarbij ik "netjes" moest zijn.
Nu proberen vol te houden, wil het niet heel lang. Een korte volle baard is mijn doel.
 

DNA76

Baard
Misschien de regel veranderen naar "24 spiegel bekijk beurten" , de meesten vergeten toch hoeveel keer ze geteld hebben en moeten steeds opnieuw beginnen tellen en wie het toch haalt zit waarschijnlijk verder dan 24 uur. Beard on.
 

Kale666man

Baardaap
Mijn meissie is jarig zaterdag, dus ik wilde bij de barbier weer even mijn lijntjes laten bijwerken, en mijn hals lekker laten scheren.
Omdat ik hier zelf nog niet zo goed in ben wilde ik het juist door de pro laten doen.

Thuis gekomen merk ik dat mijn hals lijnen redelijk verpest zijn. Vorige keer heeft ie het keurig gedaan, maar nu is het het allemaal net niet. Zit net te hoog en aan een kant zit een raar knikje en daar is mijn baard ineens korter.

Anderen valt het amper op, maar ik erger me mateloos.
Stond vanavond op het punt om de tondeuse erop te zetten, en gewoon opnieuw te beginnen.

Uiteindelijk niet gedaan.

Ik laat mijn halslijn nu zeker tot in februari niet meer bijwerken. En dan ga ik naar Rotterdam, naar New York Barbershop, dat uitje zat al in de pijpleiding, en dan geef ik hen carte blanche om er wat van te maken.

Bij deze barbier, waar ik nu geweest ben, kom ik niet meer. Snap niet dat ie zo de mist in.is gegaan. Zal morgen ofzo met daglicht kijken of ik het goed op de foto krijg.
Heb je wel afgerekend en werd het gedaan in een stoel zonder spiegel ervoor zodat je mee kon kijken en op de rode knop kon drukken hahaha.
Tja is kut maar wel een goede les en ook belangrijk dat je het meld want er zijn er genoeg hier die hier wat aan hebben en het scherp en heel goed afspreken wat de bedoeling is.
Je reactie van,en nou de tondeuse erin begrijp ik wel maar gelukkig heb je dat niet gedaan en pleur dat ding in de kliko,dan kan je hem zeker niet pakken.
Veel plezier straks in rotjeknor en met een bic smile naar tevredenheid huiswaards.
 

Kale666man

Baardaap
Eueuhhhhhhhhhhhh, @Kale666man :

Je reactive + citaat van het bericht van Ronald gaat over iets wat hij schreef op 6 januari 2015 o_O.

Over 1,5 maand zijn we verder dus ik weet niet of er nog snel reactie op zal komen :)>
Hahaha ja cowboy je hebt gelijk man,maar heb zoveel gemist vanaf dat ik lid ben en altijd een beetje aan het bladeren ben door het forum heen en eigenlijk soms niet op de datums let.
Maar inderdaad,alhoewel jij me er wel 1 stuurt hahaha.
Nee ik had het niet door en denk dat ik een beetje teveel opga in dit forum
Maar ja ik vind het ook zo leuk om te doen en zit altijd wel een minimaal een uur te lezen her en der.
Maar ja een antwoord zal wel achterwege blijven ja.
Fijne dag cowboy.
 

TMG1961

Baardaap
Hahaha ja cowboy je hebt gelijk man,maar heb zoveel gemist vanaf dat ik lid ben en altijd een beetje aan het bladeren ben door het forum heen en eigenlijk soms niet op de datums let.
Maar inderdaad,alhoewel jij me er wel 1 stuurt hahaha.
Nee ik had het niet door en denk dat ik een beetje teveel opga in dit forum
Maar ja ik vind het ook zo leuk om te doen en zit altijd wel een minimaal een uur te lezen her en der.
Maar ja een antwoord zal wel achterwege blijven ja.
Fijne dag cowboy.

Ik heb hetzelfde, ben je alle forums door aan het lezen en wil je ergens op reageren zie je nog net dat de laatste post soms al maanden geleden was.
Ben zelf ook veel aan het lezen op forum en dat uurtje per dag haal ik makkelijk, denk dat het er 2-3 zijn per dag.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Zeer positief om te lezen. Ga door met het lezen op het forum, ook al is het historie. Het is in ieder geval leuk en informatief!
 

Kale666man

Baardaap
Ik heb hetzelfde, ben je alle forums door aan het lezen en wil je ergens op reageren zie je nog net dat de laatste post soms al maanden geleden was.
Ben zelf ook veel aan het lezen op forum en dat uurtje per dag haal ik makkelijk, denk dat het er 2-3 zijn per dag.
Hahaha ja dus er zullen er wel meer zijn.
Ach ja ik vind het gewoon leuk net als jij en vele anderen dus maakt mij niet niet uit hoelang en waar ik nog antwoord op geef,ga soms zo op in alles dat ik er niet zo,n erg in heb
Jen je nagaan hoe snel de tijd gaat.geef je een reactie en ineens is het een paar jaar later blijkt (Y)
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Leuk dat jullie ook de "oudere" topics lezen hoor (Y)

En zo komen die ook weer even onder de aandacht natuurlijk ;)
 
Leuk en nuttig ‘oud artikel’.
Herkenbaar, ik schreef vanmiddag ook dat ik getrimd had + SPIJT. Ga de volgende keer ook de 24 uurs regel toepassen! Ik heb nog een aanvulling erop! Want 5 minuten trimmen is daarna 24 uur sacherijnig (weet niet of ik dit goed schrijf).

Fijne avond nog baardbroeders.
Groet David
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Er wordt helaas nog te weinig rekening mee gehouden met de 24-uurs-regel :(.

Vaak met spijt als gevolg, soms ook ontgoocheling want het resultaat valt tegen.
Goed nadenken, lang genoe wachten en als de drang blijft kan je bijtrimmen of knippen overwegen, maar......goed nadenken dus ;)
 

zenn

Zware baard
Behalve 24-uurs, kan je soms beter nog wel eens een paar keer 24 uur erbij nemen; de baard kan soms net iets anders zitten dan 'normaal'. En je eigen baard valt jezelf meer op, omdat je dagelijks voor de spiegel staat wat anderen soms niet eens zien.
 
M

MacBeard

Guest
Maar DOE DIT NIET! Loop weg, zet je gedachten op iets anders en kom na 24 uur (of langer) eens terug bij de spiegel

Hallo allemaal, het is nu c.a. drie maanden geleden dat ik de hierboven genoemde drang had en heb gedaan. Ik dacht dit word niets, he-le-maal niets. Deze cyclus heeft ongeveer een halfjaar aangehouden. Tot c.a. drie maanden geleden dus-PUNT Ik kijk nu wel in de spiegel, soms erger ik me nog wel eens aan die pieken (wilde-haren) "Ik dacht dat ik die wel na 49 jaar kwijt was geraakt. LoL". Maar nee, in mijn baard en snor, springt, hopt en hoeken de haren heen en weer. Tijd om daar is wat aan te doen. Snuffelend met de zoekopdracht; 'Baardverzorging' kwam ik dit forum tegen en er ging direct een nieuwe wereld voor mij open. Ik wist niet dat er zoveel verzorgingsproducten voor de baard en de snor op de markt zijn. Nu de hamvraag (To-Do) uitpuzzelen, echter ik hoop dat ik daar niet alleen in sta. Ja... ik ben een
Beard-Noob... Suggesties zijn welkom om een man met droge huid en baard, van c.a. drie maanden, te ondersteunen. :cool:
 

Texman

Koning Baard
Ha @MacBeard ,
Welkom op dit leuke forum.
Op het forum kan je heel veel informatie vinden over de verzorging van een baard.Dus probeer daar zoveel mogelijk informatie vandaan te halen.
Als je last hebt van een droge huid/baard beveel ik het volgende aan.
Was 3x per week je baard met baardshampoo.
De andere dagen mag je baard alleen uitspoelen met lauw/warm water.
Dit om te voorkomen dat je te veel huidvetten weg wast (droge huid).
Gebruik na het wassen/spoelen een baardconditioner en breng daarna de baard in vorm met baardbalsum.
Laat ook eens een paar foto's van je baard zien dan kunnen we je beter adviseren.
Succes Texman:)>
 
M

MacBeard

Guest
Hey @Texman,
Dank voor je uitgebreide info. Ik heb zojuist in de Shop-dit setje besteld, op de Engelse site heb ik hier veel lovende dingen gelezen, vooral het natuurlijke sprak mij aan.
De site van, 'MijnBaard' staat trouwens ook genoeg info, maar goed... Waar moet je beginnen. In de Faq's staan ook goede tips. O...ja, ik heb ook nog zo'n zwarte 'bonk' zeep bestelt.

Bedoel je met, 'Baardconditioner' de Baard-Olie?
Wat betreft de Baardfoto dat komt ook goed, die heb ik vanmiddag in het zonnetje gemaakt, ik zal foto morgen in het topic, 'Show je Baard' plaatsen. Verwacht er niet te veel van hè, hij is pas drie maanden oud ;)

Ik ga mij nu eerst maar naar, 'Even Voorstellen', daar heb ik gister overheen gekeken, het is toch altijd even wennen, een nieuw forum. (Complimenten voor de Webbie:)>)
 
Banner image
Top